Sporo sprzedawców detalicznych i przedsiębiorstw, takich jak piekarnie, cukiernie, firmy kosmetyczne czy odzieżowe, oferuje swoje towary zapakowane oraz sprzedawane czy wysyłane w kartonowe pudełka.

Ładne i estetyczne projekty takich pudełek, przykładowo z nazwą lub logo firmy, mogą od razu przyciągnąć uwagę konsumentów i zachęcić ich do zakupów. Dlatego głównym celem opakowań detalicznych jest to, że bardzo korzystne byłoby przyciągnięcie uwagi klientów do produktu. Należy wziąć pod uwagę również jakość i wytrzymałość opakowania, szczególnie jeśli sprzedajemy produkty spożywcze lub przedmioty narażone na zabrudzenie czy zniszczenie. Zwykle do produkcji pudełek na różne towary używa się trwałego kartonu, który nie odkształca się łatwo w przeciwieństwie do torebek z papieru. Można również zakupić dekorowane pudełka na prezenty, które są nie tylko estetyczne, ale również łatwe w przenoszeniu. Do transportu większych i cięższych przedmiotów można również wybrać opakowania w postaci pudełek kartonowych z wyciętymi uchwytami. Pudełka kartonowe mogą mieć również wycięte i podklejone specjalną folią okienko, aby łatwiej można było zobaczyć oferowany w sklepie asortyment i zawartość pudełka bez konieczności otwierania go. Dlaczego warto zamawiać kartonowe pudełka do sprzedaży detalicznej

Musisz się upewnić, że wybrany model pudełka nadaje się do przechowywania żywności, aby przestrzegać przepisów związanych ze standardami zdrowotnymi i higienicznymi firmy spożywczej.

Często można pomyśleć o wpływie technik druku cyfrowego i offsetowego na opakowania papierowe. Możesz wybrać liczbę wzorów na pudełkach sprzedażowych, które można dodać do opakowań stosowanych do różnych produktów. Możesz wykończyć opakowanie kartonowe tak, aby wszystko pasowało do sprzedawanego przedmiotu lub kolorów logo firmy, a nawet zastosować tłoczenie folią lub nawet wytłaczanie wzorów. Na uwzględnienie zasługuje dodanie różnych schematów zestawień kolorystycznych dla dodatkowego efektu wizualnego i estetycznego.