Na rynku znajdziemy wiele agencji marketingowych, dzięki którym możemy skutecznie kreować nasz wizerunek w mediach. Właściciele firm są obecnie nastawieni na pozytywny marketing w środkach przekazu, oraz oczywiście mediach społecznościowych.
Obecnie wszystkimi tymi działaniami może zająć się specjalistyczna agencja brandingowa, której zadaniem jest kreowanie wizerunku marki bądź całej firmy. Często klientami są mniejsze jak i większe firmy czy tez mniejsze przedsiębiorstwa działające na skalę regionalną. Jest to bardzo istotne – agencja brandingowa zajmuje się bowiem kontaktem firmy z potencjalnym klientem, za pomocą dostępnych środków przekazu. Jej zadaniem jest przygotowanie treści reklamowych, prasowych, także kontakt z mediami takimi jak radio, czy telewizja. Obecnie duży nacisk kładzie się na budowanie pozytywnego obrazu firmy w mediach społecznościowych przykładowo na Facebooku, agencja może zająć się prowadzeniem fanpage lub też firmowego bloga. Branding to termin, który powstał oczywiście w Stanach Zjednoczonych.
Tam powstał właśnie po raz pierwszy pomysł na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez stosowanie różnych zagrań medialnych.
Zwykle zadaniami Public Relations zajmuje się agencja brandingowa – specjalna firma powołana do tworzenia pozytywnej opinii pożądanej przez klienta. Zadaniem tego rodzaju firmy jest po prostu kreowanie pozytywnej opinii w różnego rodzaju mediach. Doświadczona agencja brandingowa potrafi sprawić iż usłyszymy pochlebne opinie na temat jakiegoś produktu. Dzięki temu zaufamy danej marce i będziemy skłonni zaufać oferowanemu produktowi. Wbrew pozorom nie zawsze jest to łatwe zadanie, często jest to bardzo skomplikowany proces. W przypadku największych firm marka została ugruntowana przez wiele lat, jednak trudniejsze zadanie agencja brandingowa ma w przypadku, gdy otoczka brandingowa musi być kreowane dla nowej firmy. Wtedy bowiem trzeba zaczynać zupełnie od nowa, należy przygotować odpowiednią strategię, która musi być poprzedzona dokładnymi badaniami.