Na efektywność pracy człowieka wpływają na. warunki, w jakich przychodzi mu pracować. I właśnie tutaj istotnym czynnikiem jest temperatura pomieszczeń. Oczywiście jeśli będzie zbyt zimno, czy zbyt gorąco, nie będzie to przekładać się korzystnie na jakość pracy człowieka.

Z badań wynika, że wydajność pracy ludzi spada kiedy temperatura przekroczy próg 22˚C, a już bardzo gwałtowne załamanie występuje powyżej 26˚C. Taką optymalną temperaturą powinna być temperatura 20-21˚C. Dlatego właśnie ważną rolę w budynkach biurowych, gdzie godzinami pracują setki ludzi, pełni klimatyzacja pomieszczeń. Ale zarówno tak, jak źle wpływa zbyt wysoka temperatura, tak nie powinno się również przesadzać ze zbytnim chłodzeniem. Zbyt niska temperatura może pogarszać wydajność pracy, ale także może stanowić niebezpieczeństwo dla zdrowia. Wchodząc do wyziębionego pomieszczenia, szczególnie jeśli na zewnątrz jest gorąco, nietrudno nabawić się przeziębienia. Klimatyzacja oprócz chłodzenia ma także za zadanie oczyszczanie powietrza. Bowiem powietrze, którym oddychamy oprócz odpowiedniej temperatury powinno mieć odpowiednią wilgotność oraz powinno być pozbawione kurzu. Tutaj pole do popisu ma klimatyzator, który wyposażony jest w specjalne filtry, które za zadanie mają wyłapywać i usuwać z powietrza zanieczyszczenia.

Przeciwdziałają także namnażaniu się w powietrzu szkodliwych dla zdrowia bakterii. Dlatego tak ważne jest aby produkcja filtrów odbywała się w odpowiednich warunkach. Filtry muszą być wyprodukowane z zachowaniem należytej dokładności. Niesprawny filtr przełoży się bowiem na nieprawidłowe działanie naszej klimatyzacji. Jednak, aby nie było zbyt różowo, trzeba powiedzieć, że wadą klimatyzacji jest to, że wysusza ona powietrze. Czasami bywa tak, że w klimatyzowanych pomieszczeniach wilgotność powietrza może spadać nawet do zera. To może powodować, że po dniu pracy spędzonym w takim pomieszczeniu nasza skóra może być wysuszona i ściągnięta. Dlatego też należy zadbać o prawidłowe ustawienia klimatyzacji.